måndag 30 januari 2012

Skön dag på Klong Dao

I morse när vi vaknade var det mulet så jag bestämde mig för att gå på yoga. Henrik och Viggo skulle köra med sina nya tuffa radiostyrda bilar de hade köpt i Phuket och lilla trasan fick titta på. Det var smockfullt på yogan idag så vi fick knappt plats där inne. Jag fick stå framme med Anneli och trycka, men det var ett riktigt bra yogapass och jag gick upp i headstand i slutet trots att jag vet att Anneli inte gillar det där inne i Salan.

På vägen hem från yogan hade solen kommit fram och jag konstaterade att det var mycket mindre folk på stranden igen. Det verkar som att den hetaste högsäsongen lagt sig, hoppas bara inte sportloven gör att det kommer massor med folk igen. Underbart, jag kände mig lätt som en fjäder när jag gick hem. 

På gatan mötte jag Henrik och Viggo som körde för fullt med sina bilar och Sally låg inne och sov. De hade redan hunnit vara en vända på "Hornbach" och köpt verktyg för att laga bilen som Henrik kraschat i en betongvägg tidigare. Jag och Viggo badade i poolen och tog en liten poolfika med banan på våra barstolar under vattnet. 

Lunchen blev på Diamond Sand hos flygekorren och de blev så glada att se oss, det var längesedan vi hängde på Klong Dao Beach runt lunchtid nu. Efter lunchen gjorde vi ett stort sandhus till Viggos dinosaurier och att dagis till dom. Sally var med och kröp runt i sanden och åt en hel del också, men hon var glad att få vara med. Henrik tog ett löppass med intervaller på stranden och kände sig nöjd efteråt. Han grämde sig lite innan för att han körde så vilt med den radiostyrda bilen rakt in i en trottoar att den gick sönder. Igen. 

Jenny, en gammal dagiskompis och en annan tjej kom ner till stranden och Viggo lekte med dem en stund. Vi tog en fruktfika på Southern Lanta och Viggo skulle klättra över en stol och lyckades trilla och dra med sig ett glas. Fullt med glasssplitter och en skrikande Viggo mitt i allt. Jag drog upp honom snabbt och då lyckades han skada sig på bordet istället med ett skrubbsår på ryggen. Stackarn, men det gick bra med tanke på vad som kunde ha hänt.

Sen öppnade sig himlen och det vrålade ner massor med regn. Vi hade hunnit hem som tur var och badade i poolen allihop och det var ju lite mysigt. Jag fixade mina gräsliga tånaglar som jag ofrivilligt låg och stirrade på under yogan i morse. Nu ser de mycket finare ut i alla fall. 

Kvällen slutade på Sawasdee som ligger närmast där vi bor och är ett av de ställen vi ätit mest på. Detta var sista kvällen vi var helt själva, antagligen, innan vi åker hem till Sverige. Ikväll kommer Katta, Bosse och Erik och om en vecka kommer Nina, Martin och Adrian och de är till och med kvar någon dag efter vi åkt vidare till Bangkok. En skön och lugn dag är nu till ända, Henrik sitter och pratar med Leif och jag ska lägga mig och läsa Lycka nu.

Dagens tanke: Vi behöver lugna och slappa dagar för återhämtning (det är ju sååå stressigt här nere, ha, ha). De ger balans till de mer aktiva dagarna med många nya intryck. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar