onsdag 4 januari 2012

Magiskt med Fredrik Swahn

Dagen började med ett tufft vattengympapass. Jag vet, det låter inte tufft med vattengympa, men det är det faktiskt. Mona som håller i det är en tuff tjej och det värker ordentligt i musklerna efter ett pass. Mormor var hemma med barnen och Henrik på sin meditation. 

Sen hade vi återigen en mysig dag på stranden. Innan vi gick hem fick mormor göra i ordning sina fötter med en skön pedikyr och jag passade på att göra en fransk manikyr samtidigt.

Ikväll hade vi bokat in oss på familjekväll med Fredrik Swahn, tillsammans med Kari och Robban. Vi hade även bestämt med våra nyanlända grannar, Lotta och Martin Flodman, att vi skulle gå bort till Indianen en sväng före Slow Down, sen skulle de kolla om det fanns fler platser på Fredrik Swahn.

Vilken magisk kväll det blev sedan!!! Jag hade inte riktigt koll på vem Fredrik Swahn är, men när jag såg honom så kände jag igen honom. Han har varit med i Så ska det låta, är känd för sin sång Herrarna i hagen, och har spelat in ett antal musicals. 

Fredrik var grymt bra på att dra med sig publiken och alla sjöng och hoppade, barn som vuxna. Fredrik hade själv ägnat sig mycket åt mindfullnes och hade till och med skrivit flera låtar i ämnet. Han rådde oss alla att inte oroa oss så mycket och att njuta av nuet, särskilt här i Thailand. Hela kvällen kändes som ett riktigt lyckorus, frågan är vad som är bäst för själen, lite roligt röj, eller mindfull meditation och yoga :-), sannolikt en bra blandning.

Dagens tanke: Ta det lugnt och njut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar