fredag 6 januari 2012

Härliga dagar tillsammans!

Vi har det så himla mysigt nu när mormor är här. Viggo är så lycklig att få visa sin mormor alla saker han har och allting vi gör. Vi har varit på Relax Bay där Viggo fick visa alla sina kompisar som jobbar i strandbaren och som alltid leker med honom och Sally. Mormor är helt fascinerad över hur vänliga och gulliga thailändarna är mot barnen. Igår fick vi åka till Siam Clinic med mormor så hon fick antibiotika och även där fick hon ett vänligt och proffsigt bemötande. 

Igår hade vi en härlig dag på våran strand där vi bor och badade i vågorna tillsammans med Flodmans. Barnen lekte i havet och i sanden. Tillslut var Viggo så trött att han slockande på en strandstol, perfekt så att kvällen blir lite gladare :-). 

Henrik gick iväg på sin sista meditation för Retreaten den här veckan. Det har varit en tuff vecka för honom med tidiga mornar och att meditera fyra timmar per dag och yoga två timmar per dag. Han har i alla fall bestämt sig för att fortsätta meditera varje morgon. Denna sista meditationstimme lyckades han få med sig nyckeln så att vi andra inte kom in i huset. Vi satt och svettades på terassen utan vatten och utan toalett. Jag fick helt enkelt gå och störa i meditationen, me det gick bra äve om jag skrämde vettet ur Henrik som satt djupt försjunken.

På kvällen träffade vi Flodmans och gick till Indianen där vi träffade Henrik, Rino och Retreatledaren Anneli som satt och pratade. De såg lugna och fina ut. Efter en stund gick vi till Easy bar för att äta middag. Jag började känna mig frusen och ganska risig och var inte ett dugg sugen på mat. Jag fick i mig några böngroddar och gick och la mig tidigt. Då upptäckte jag att jag hade 39 graders feber, tog en tablett och slockande. Hittills har jag ju faktiskt inte varit sjuk här nere med feber och sånt, så det var väl helt enkelt dax. 

Dagens tanke: Tänk att man blir sjuk när man har de man älskar mest runt omkring sig. Men det är väl sunt att vara sjuk ibland också. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar