måndag 23 januari 2012

Long Beach Castaway

I morse vaknade vi av att Viggo drog upp rullgardinerna och sa att det är ju morgon nu så nu får ni gå upp. Jag startade dagen med att gå ut och springa. Det kändes väldigt jobbigt att komma iväg, men jag var grymt nöjd efteråt. Hoppas jag kommit in i ett bra stim nu. Viggo hoppade i poolen direkt efter frukost och testade sitt nya cyklop, passade perfekt. Efter frukost bestämde vi oss för att se om vi kunde hitta något nytt ställe på Long Beach som både har bra strand och pool. 

Det blev Lanta Sand Resort som hade båda delar. Parasol till Sally, goa strandbad och bra poolbad för Viggo, tills en tjej bajsade i poolen. Inte så nice, stackars hennes mamma som sprang runt och försökte fånga in allt... Henrik gjorde en mindre bra snorklingstur och jag fick en härlig massage.

Planen var egentligen att stanna på Long Beach för att gå ut och äta på Castaway senare på kvällen, men vi orkade inte riktigt hålla ut i värmen, så vi åkte hem och duschade. Det visade sig att våra grannar och deras polare som är här nu också skulle till Castaway och äta med en liten sväng förbi Slow downs happy hour. Så vi hakade på dom.

Barnen lekte och sprang runt. Viggo var enda killen bland sex tjejjer, vilket han verkade tycka var sådär. Han hittade ett pensionärspar som han charmade fullständigt genom att plocka blommor till tanterna. Han underhöll dom hela kvällen, när jag frågade om han störde så sa de såklart, oooh nej, han är så mysig. De hade dundergod texmex på Castaway så dit kommer vi absolut åka igen, kanske på fredagsmys nästa gång. Det var så gott att det fortfarande vattnas i munnen på mig, äntligen! Den lilla fredagsrätten har jag saknat en del. En riktigt skön och slapp dag. Och en riktigt mysig och trevlig kväll. 

Dagens tanke:  Dagarna bara springer iväg, tiden rinner ifrån oss. Tur jag skriver om dom så vi kommer ihåg vad vi gjort. Underbart att bläddra tillbaka. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar