lördag 7 januari 2012

Sjuk och slappardag

När jag vaknade idag var jag fortfarande sjuk med hög feber. Kände mig svag, ont i musklerna och allmänt dåsig. Henrik tror jag fått denguefeber... men det är klart jag inte har. Det är som en vanlig vinterinfluensa. Hoppas nu bara inte att jag smittar någon. Både jag och alla andra går runt och spritar sina händer för att få bort alla bakterier. Vi startade dagen med en lång härlig frukost, äntligen åt alla frukost tillsammans eftersom Henriks Retreat är över nu.

Viggo sprang över till Ella och frågade om hon ville bada i våran pool och det ville hon såklart. De badade, simmade och busade runt här. Sen tog de en saft och kakfika vid poolkanten, sötnosarna. Även Sally plaskade i poolen. Jag låg mest och sov. 

Sally kom upp på alla fyra idag, hoppas bara hon inte lär sig krypa innan vi åker hem. Det blir ju livsfarligt med poolen annars. Sallys sjunde och åttonde tand är påväg nu, trevligt när man fortfarande ammar... Men hon är ganska snäll och bits bara om jag erbjuder henne mat när hon egentlgen inte är hungrig. 

Strax före lunch tog jag en tablett så åkte vi in till Black Pearl. Vi beställde båttransport ut till Koh Kradan där vi bokat in oss på Seven Seas till veckan. Vi hoppas såklart att det ska vara minst lika underbart som på Koh Mook. Vi handlade på Lanta Mart och i ett fruktstånd, melon, ananas och minibananer. 

På eftermiddagen sov alla utan Henrik. Det blev en riktig slappardag idag. Jag har sökt på symptom för att försöka lista ut vad jag har för sjukdom, men det är så mycket konstiga saker som stämmer in. Det är ju så dumt att söka om sådant på internet. 

På kvällen satt vi ute på terassen och babblade och tog det lugnt. Sen blev det middag på Mays. När vi kom hem skypade vi med Ebba och Sally blev alldeles till sig när hon såg henne i datorn. Mamma pratade med Ingemar  telefonen också.

Dagens tanke: När jag är frisk är jag verkligen ingen hypokondriker, men när jag eller barnen är sjuka blir jag det konstigt nog. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar