torsdag 26 januari 2012

Headstand och tjejmiddag

Äntligen, jag kom upp i headstand idag! På stranden på Relax Bay. Det kändes verkligen häftigt och när jag stod där kändes det inte alls tungt, det som var jobbigt var att hålla balansen. Tänk att jag skulle klara detta innan jag åker hem härifrån, det trodde jag inte från början. Mitt i detta nu var lyckan fullkomlig! 


Hela dagen var fantastiskt härlig på Relax Bay som vanligt. Jag och Viggo byggde stort sandslott som revs ner av tidvattnet på eftermiddagen. Henrik och Viggo gjorde ett sandmonster långt upp på stranden så det skulle få stå ifred. 


På eftermiddagen åkte vi och handlade mat och åkte till postkontoret. På hemvägen handlade vi med mat till Henrik och barnen eftersom jag skulle ut på tjejmiddag ikväll.


Vi träffades på Indianen och satt där och babblade ett tag. Nu har det kommit en del nya mammor efter årsskiftet. Egentligen är det massor med nya barn i skolan, men vi var bara sex tjejjer på tjejmiddagen. Många är bara här i två månader nu och då har man väl inte riktigt behovet av att träffa massa nytt folk. 


Som vanligt fick man höra lite roliga historier om folk på ön, bla om Dengueträsket, elaka hundar mm. En tjej som heter Tina var med och de är här för tionde året i rad! De är här sex månader och i Sverige i sex månader varje år och bedriver lantahotels.com och livnär sig på det.  Tänk om man kunde hitta någon sådan smart inkomstkälla som driver sig själv mer eller mindre.


Efter en stund började det regna så middagen fick bli på Easy Bar. Jag tog hot pan med kyckling där, för första gången och den var supergod! Vi avslutade kvällen på Three Sisters. En riktigt trevlig kväll och sent blev det också för en ammande moder som mig.


Dagens tanke: Det finns inget härligare än ett riktigt lyckorus! Att känna lycka är den största gåvan vi människor har. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar