måndag 19 december 2011

Yogaframsteg och Relax Bay

I morse blev det ett yogapass. En sån skön dag, men såå varm. Yogan kändes riktigt bra även om det var alldeles för mycket folk på passet tyckte jag. Jag lyckades komma upp i headstand med ett rakt ben, så nu är det bara ett till kvar. Det gäller att ha tålamod med den här sporten eller vad man ska kalla det. Jag får öva på stranden så jag landar mjukt om jag misslyckas. Undrar, undrar om jag kommer klara detta innan vi åker hem.

Innan lunch hann jag plugga en stund, både jag och Henrik, medans Sally sov. Lunchen blev på Sawasdee, gott och superbilligt som vanligt. Vi handlade lite mat och blöjjor och hämtade Viggo och Ebba, sen åkte vi till Holliday Villa och tog farväl av Malmborgs och Siv och Hans.

Efter det åkte vi till Relaxx Bay och träffade Petersons som ska bo där nu i fyra dagar. Jag tog en pedikyr och låg och läste en stund, så skönt att bara ligga där alldeles själv och känna vinden i håret och någon son pillade med tårna. Vi satt en stund och väntade in solnedgången och elden i beachbaren. Viggos dagiskompis Morris och hans familj var där också och flera av barnen satt i baren och pratade med Viggos kompis Ed. Jag köpte mig ett par Relax Bay shorts som är riktigt sköna. 

Vi åt på restaurangen, supergott med deras röda curry med annanas. Vi släppte av Ebba hos sin mamma på Lanta Island innan vi åkte hem. Imorgon hoppas vi på att få en tennistid. 

Dagnes tanke: Tålamod visar vägen till sinnesro









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar