torsdag 8 december 2011

Klong Kong och shopping

Idag bar det av tidigt ner till Where else på Klong Kong med Siv och Hans och Malmborgs. Vi badad, promenerade, gjorde sköldpadsskulptur och åt lunch. En riktigt skön förmiddag med massor av härlig sol. Efter lunch då lågvattnet börjar infinna sig blir Klong Kong stranden full med döda koraller så det är i princip omöjligt att ta sig ut i vattnet. Därför åker man dit tidigt och tar en halvdag där.

Jag hämtade barnen från dagis/skola, tog en glassfika och hamnade i en affär som sålde fina klänningar. Perfekt, hon i affären tog hand om Sally och Viggo och jag kunde prova i lugn och ro. Det blev två fina klänningar som passar bra att ha både på stranden och på kvällen. Sen gick vi hem så Viggo fick sova middag. Vi packade våra väskor inför vår weekend på Koh Mook där vi även ska möta upp Linda, Mattias och Mattias bror med fru. Vi fyller nog upp halva stället med våra familjer. 

På eftermiddagen träffades vi allihopa inne på Saladan market. Sååå underbart att äntligen få någon jag kan springa runt och shoppa med. Jag får nästan dra runt Henrik bland alla stånden. Vi gjorde flera bra kap och prutningen gick finfint! Jag kommer känna mig grymt nöjd varje gång jag använder något av alla dessa inköp. Jag fick handlat en vacker sjal, t-shirtar till Viggo, present till 40-åringen, örhängen till Ebba, leksaksbollar till Viggo, bikini till mig. Sally fick en cool tarantellaspindel av en kille bara för hon är så söt :-). 

När vi var klara mötte vi upp killarna som satt sig på Mr. Pizza med barnen för att ta några öl. Vi  åt middag där allihopa, deras pizzor kan jag verkligen rekommendera, supergoda! De hade en fin liten damm med fiskar och en sköldpadda i också. Och en TV med tecknat på som gjorde barnen nöjda hela kvällen. Efter middagen handlade vi på Lanta Mart och avslutade kvällen med en glass. Imorgon åker vi till Koh Mook, denna härliga paradisö!!!

Dagens tanke: Vi kvinnor behöver en dos av shopping. Lyckas vi göra bra affärer mår vi ännu bättre.







1 kommentar: