tisdag 6 december 2011

Malmborgs är här!

Äntligen fick vi träffa våra goaste Malmborgs! Som Viggo har längtat efter Nellie och som vi har längtat efter de stora. De var något jetleggade och skakade efter gårdagens krock idag och sov till lunch. På morgonen var jag på ett yogapass och det var riktigt jobbigt idag eftersom jag fått början till öroninflammation och hade ont i huvudet nästan hela tiden. Min headstand gick bra i alla fall, jag kom upp i pik och stod en stund. Efter yogan blev det pluggning fram till lunch.

När vi hämtat Viggo åkte vi och handlade sen bar det av till Nakara beach resort på Long Beach. Ett jättefint ställe där Malmborgsarna bor de första dagarna innan vi ska till Koh Mook. Det var underbart att träffas och få babbla och bara vara tillsammans. Barnen badade och dansade och sprang runt och lekte som galningar, underbart att se. Vi satt länge och pratade och uppdaterade varandra. 

På kvällen åkte vi in till Saladan och åt på Black Pearl, lika gott och trevligt som vanligt. Idag var det riktigt mycket folk, det märks att vi närmat oss högsäsongen nu. Efter middagen gick vi lite på marknaden och prutade på solglasögon, linnen, saronger, skor och annat. Tillslut var Viggo och Nellie riktigt trötta och det var dax att bege sig hemmåt för att orka med morgondagen.

När barnen lagt sig satte jag mig och gjorde detta blogginlägget som vanligt, sen blir det pluggning för både min och Henriks del ikväll. Imorgon bitti blir det vattengympa.

Dagens tanke: Nära och kära vänner är det värdefullaste som finns! 


5 kommentarer:

  1. Härligt - ha det så mysigt tillsammans!!!!! Du är klok som en bok Åsa! Hälsa alla. Kram fam. Zaks

    SvaraRadera
  2. Åh, det låter underbart!!
    Och jag kan bara hålla med, nära och kära är det bästa som finns! Krama alla goingarna från oss hemma i kylan.
    Kram
    //Anna Linders

    SvaraRadera
  3. Det är helt fantastiskt att vara här. Njuter till fullo. (även om Thailand entrén var det värsta jag varit med om i mitt liv).
    Åsa och Henrik är de bästa guiderna man kan tänka sig.

    SvaraRadera
  4. njut av att ha varandra gulliga "ungar"! <3

    SvaraRadera