måndag 5 december 2011

Kungens födelsedag

Viggo har frågat hela dagen var kungen är och när vi ska gå på hans kalas. Det blev inte så mycket firande här på Koh Lanta förutom att jag såg till att ta på de personer i familjen som jag kan påverka (Viggo och Sally) med rätt färg på kläderna, gult eller rosa för att vörda kungen. Annars hade vi en lång och skön slapparmorgon. Stackars Sally är sjuk och har feber och verkar dålig i magen. Det kom i natt.

Efter frukost åkte vi till Bajen och spelade minigolf, där träffade vi även Morris och hans familj. Det var 12 banor, lite annorlunda men roliga. Henrik startade med att säga att jag kommer sopa banan med er... Det blev en hård kamp som jag själv vann. Som den goda vinnare jag är så var det inget jag gick och påminde Henrik om resten av dagen. Jag vet ju att han tycker det är lite jobbigt att förlora. Sen åt vi lunch på Funky Fish på Long Beach. Badade, solade, gjorde sandslott, gungade i träden och Henrik gick en jättelång promenad längs hela stranden.

När vi tröttnat på stranden tog vi tuk-tuken och åkte runt på lite olika hotell för att spana in var Ebbas mamma, mormor och morfar kan bo när de kommer hit om några veckor. Tänk att tiden gått så enormt fort! Om några veckor ska Ebba lämna oss och åka hem med sin mamma till Sverige. Vi kommer sakna henne jättemycket!

Middagen blev på Banana Garden idag. Barnen fick varsin leksak som vanligt, även Sally. Innan vi fick in maten gick jag runt med Sally på stranden och träffade familjen Swartling samt Susanne och hennes barn. De satte sig med oss så hade vi en mysig kväll och babblade. Viggo lekte i lekstugan på restaurangen och fick hela huset över sig stackaren, men det gick bra.

Ikväll kom även Malmborgs och Siv och hans till Krabi och tog en taxi därifrån. Innan vi gick och la oss fick vi ett telefonsamtal att de hade krockat. Chauffören hade tydligen åkt alldeles för fort så kom det upp två kossor på vägen och de hann inte att stanna. Bakifrån kom en van och körde in i deras bil. Det gick bra med barnen, men Anja och Martin hade lite ont i nacken. Efter krocken gick inte bilen att köra så de fick invänta en ny bil. Ingen rolig start på semestern och efter en så lång resa. 


Dagens tanke: Att vara en god förlorare är stort. Att vara en god vinnare är större.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar