tisdag 20 december 2011

Tjejmiddag på Slow down

Dagen började med en tennismatch med Mattias, Linda och barnen efter att vi lämnat Viggo på dagis. Vi dröp av svett allihopa, men det var nog mest solens förtjänst och inte själva aktiviteten i sig. Efter matchen tog vi ett dopp i våran pool innan vi åkte in till Saladan allihopa. Där åt vi lunch på en pizzeria. Sen sprang jag och Henrik runt för att leta efter julklappar till barnen på marknaden.

Jag hämtade Viggo på dagis så promenerade jag hem med honom i vagnen och Sally på magen. Båda barnen somnade gott. Hemma hade Henrik möte så jag la mig i soffan och softade med en bok och somnade även jag. Sååå skönt!

Vid fem kom Anne förbi så gick vi bort till alla andra tjejjerna på Slow down. Vi blev 13 tjejjer och det var en del nya ansikten för mig. Vi hängde i baren en stund, sen åt vi en god middag. Många samtalsämnen handlade, hur man tar tillvara på tiden här nere, om ormar och andra småkryp. 


På Slow down är husen tydligen öppna vid fönsterna och i taket så djur kan komma in. Någon hade ett helt palmblad som växt in i rummet och någon annan hade haft en orm som slingrade sig kring duschen.. Hundgänget nere på stranden, även kallat wolfpack har tydligen varit på och bitit flera stycken, obehagligt. Hoppas någon ser till att ta bort de hundarna snart. Det blev en trevlig kväll som inte blev så jättesen. Vi som inte bodde på Slow Down promenerade hem på stranden.


Imorgon ska Henrik upp tidigt och gå på meditation, undrar just om han orkar upp.


Dagens tanke: Den stora skillnaden är om du ser småkryp i ditt sovrum eller i trädgården.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar