torsdag 2 februari 2012

Relax Bay och Klong Dao

I går var Henrik ute och sprang ett riktigt långpass. Han kom tillbaka helt slut, sprang in på toaletten och sen hade han ont i huvudet, men han var i alla fall nöjd. Jag fick läst några kapitel i min plugg bok om visuell kommunikation, superintressant! Efter frukost kom Katta och Bosse så åkte vi till Relax Bay. Vi fick en go plats i båten som vanligt.

Vi hade en riktigt skön dag hela dagen på stranden, alla fick varsin massage, alla barnen var på gott humör och grottade runt i sanden. På eftermiddagen satt vi i strandbaren och njöt av att solen inte var så stark och helt plötsligt kom en arbetskamrat till mig, Jessica från Miljonlotteriet. Hon var här och hälsade på sin kompis Erik som bor här i två år och livnär sig på poker. Inte illa! Det var jättekul att få lite verklighet inpå sig.

Det blev en fantastiskt solnedgång, det är inte ofta hela solen går ner i horisonten, oftast går den ner i säck här. Vi passade på att bada i den vackra solnedgången. Sen stannade vi kvar på kvällen och tog en middag på Manao Resaurant. Det var inte lika smidigt med barnen, alla barnen var trötta så det blev en snabb middag och hemfärd för allihopa. Katta och Bosse hade lite otur med sin taxochaufför och det slutade med att de glömde en del av vagnen i taxin som de nog aldrig lär få se igen.

I morse var det min tur att gå ut och springa och det kändes tungt, men jag var grymt nöjd när jag kom hem i alla fall. Vi hade en skön hemmaförmiddag, jag pluggade lite och Henrik och Viggo var ute och körde med den snabba bilen. Sen fick de vara modeller för mig och hoppa på olika sätt i poolen så jag kunde ta coola kort som jag lärt mig när jag pluggat. Därav alla vackra bilder idag, lägg märke till dropparna som är som frysta i lyften :-). När Sally vaknade var det dax att plocka ihop oss för stranden.

Vi var iväg och köpte internetuppkoppling till min dator och hämtade tvätt. Sen gick vi ner till Katta och Bosse för att gå och ta lunch på Picasso. Katta hade fått en hel myrsvärm som patrullerat rakt över foten och bitit henne så hon var alldeles öm i foten.

Vi hängde på stranden och badade. Sally kröp runt som en liten ål på stranden och upptäckte allt runt omkring henne. Henrik racerkörde med sin bil och fick mycket åskådare. Vi träffade Kari som var på gympa med sina barn på stranden som fyra äldre tjejjer hade anordnat för de som ville. Det var jättekul att ses och vi bestämde en dejt på söndag. Eventuellt ska jag även gå med henne på meditation i nästa vecka... Jag borde verkligen göra det.

Sen blev det glassfika på Southern Lanta innan vi gick hem och duschade iordning oss inför kvällens besök på Indianen. Barnen var hungriga så vi gick ganska fort till Easy Bar, där vi träffade Flodmans och hade en supermysig middag tillsammans allihopa. Barnen klockade in tillslut, så vi alla fick njuta lite av att bara vara vuxna.

Dagens tanke: Män blir som barn med sina leksaker, och det är faktiskt rätt charmigt.
















5 kommentarer:

  1. Vad härligt och kul att Jessica hittade dig! :-) kram

    SvaraRadera
  2. Coola kort och cool Åsa!! :) Lade särskilt märke till dropparna!! :)))

    SvaraRadera
  3. Ja, visst blev det coola droppar Tina :-), idag ska jag försöka öva på att få en suddig bakgrund också.

    SvaraRadera
  4. Du är duktig på fotografering, nästa steg är väl panorering när du fotar tuktuk :-) Då blir det fart i bilden...

    SvaraRadera
  5. Ja, vi pratade om det idag att jag borde sitta beredd i tuk-tukken med kameran och fota allt tokigt vi åker förbi. Problemet är bara att jag har fullt upp med att hålla i mig själv och Viggo :-).

    SvaraRadera