lördag 4 februari 2012

Royal Lanta på Klong Dao

Idag var jag först ut på stranden iförd joggingkläder och det kändes grymt bra! Äntligen en dag där jag inte går flera gånger utan springer hela vägen. Jag tänkte hela tiden på gårdagen och alla underbara stunder med Viggo och vips var jag hemma igen. Det blev en lååång frukost som vanligt nu för tiden, det är nog den skönaste stunden på dagen just nu. Katta och Bosse dök upp vid 10.30 och då bestämde vi oss för att testa Royal Lanta idag, de ligger nära både stranden och poolen och har både solstolar och parasol.

Viggo var int på bra humör idag, men efter en hopp och lekstund i poolen så slocknade han på en solstol och sen var han lite piggare. Lunchen blev på Royal Lanta eftersom vi fick låna deras pool. Vi var det ända bordet som åt där och ändå lyckades de göra helt fel i beställningen. först kom inte alla dryckesbeställningar in och det tog över en kvart att överhuvudtaget få in dem. Sen missade de min och Kattas rätter och då hade vi varit där i 45 minuter så det slutade med att vi fick äta barnens rester. Verkligen inget ställe att gå och äta på! Inte på lunchen i alla fall.

Efter lunchen slocknade Sally och jag fick tid att läsa i min handbok för kameran och öva på att ta bilder. Idag blev det fokus på bilder med kort skärpedjup och test av olika ljusinställningar. Det är superkul! Stora objektivet på och sen leta efter kul saker att fotografera. Kort skärpedjup innebär att man får en suddig bakgrund så att det man fotograferar framträder bättre.

Vi avslutade eftermiddagen med att ta en fika på Weed View, några härliga glasskreationer och en brownie. Mums! Henrik kände sig inte helt bra i kistan så vi gick hem för att göra oss iordning för kvällen. Han insåg att han inte kommer kunna äta något och att det var bättre att ligga hemma och vila. Och då fick barnen också vara hemma så mamman fick en alldeles barnfri kväll.

Jag träffade Katta, Bosse och Erik så gick vi till Banana Garden. Det var en fantastisk solnedgång ikväll som jag tyvärr missade att fota eftersom jag lämnade kameran hemma. Det blev en supergod middag som avslutades med fritterade bananer med choklad, de bästa på hela stranden! Det var riktigt skönt att ha en barnfri kväll, även om det inte var lika roligt att vara manfri. Imorgon tänkte vi gå och titta på matmarknaden som är här på söndagar.

Henrik har hittat en sida på nätet blurb.com där du kan skriva ut din blogg till en bok. Perfekt för oss! då kan denna bloggen bli precis det minnet jag har tänkt mig för vår familj. Ett tips till andra som resebloggar kanske.

Dagens tanke: Bilden på en sur Viggo är underbar tycker jag. En bild säger mer än tusen ord.












1 kommentar:

  1. *stolt* faster över att du är så duktig fotograf som bara blir bättre & bättre! :)

    SvaraRadera