lördag 11 februari 2012

Hejdå Flodmans o Axhill

Jag missade ju att skriva om gårdagen. Katta och Bosse kom upp och hälsade på när vi åt frukost, sen blev det en fixardag hela förmiddagen. Vi framkallade kort, handlade mat och fixade med min dator så jag har uppkoppling, blir lite enklare att blogga då. När jag hade framkallat korten så lyckades de försvinna när jag var inne i en affär... Antingen var jag slarvig eller så var någon annan i tuk-tukken det. I vilket fall upptäckte jag det först när vi kom hem. Min tanke var att göra ett fint litet collage med bilder på Relax Bay-tjejjerna och Ed så ska de få de som en hejdåpresent när vi åker hem till Sverige. 


När vi fixat så träffade vi Jarlholts och Axhills på Diamond Sand, eller flygekorren som Viggo säger, och åt lunch. Martin avslutade lunchen med en fotskrubb och vi andra gick till Royal Lanta så barnen fick bada i pool. Jag och Katta tok en manikyr på Massage, fish spa & nail och de var usla! Dålig filning och fixning med naglarna och målningen såg ut som ett barn hade gjort det. Jag fick helt enkelt ta bort allt när jag kom hem. Tråkigt! Men det var bara skönt att få ett litet andningshål från alla barn.


På kvällen träffades vi på Indianen och njöt av ytterligare en fantastisk solnedgång. Det är verkligen något jag kommer sakna här, de vackra solnedgångarna. Se åt vi på Banana Garden och igår var deras fritterade bananer slut (!), typiskt, det är det de är bäst på, men det blev en mysig middag i alla fall.


I morse kom Martin och lämnade deras väska så åkte de ut till Koh Mook. Jag och Henrik gjorde lite ärenden och köpte snacks och annat inför kvällens avskedsmiddag tillsammans med våra grannar Flodmans och Katta och Bosse. Vi framkallade bilder för andra gången idag och nu såg jag till att ha dem på en säker plats. Sen äntligen åkte vi till Relax Bay.

Katta och Bosse hade varit där tidigt och fått hela båten. Alla utom Henrik tog sig en massage idag. Viggo och Henrik badade och övade på att simma. Och Viggo klarade att simma 10 meter med huvudet ovanför vattnet!!! Sådan lycka, han är verkligen jätteduktig och simmar som en liten hund. Henrik har varit ihärdig och övat och övat med honom. Vårat underbara lilla energiknippe, han var så stolt när han kom och berättade det för mig.

På vägen hem fick vi punka på framdäcket på den tuk-tukken som vi lånat av Brea medans de byter lås på den som jag tappade nyckeln till. Det var något pinsamt att komma in med den och be dom fixat däcket, men hon bara log och såg så vänlig ut som hon brukar. Oj, vad de ska få dricks när vi betalar vår tuk-tuk-nota innan vi åker hem till Sverige.

På eftermiddagen kom grannarna, Katta och Bosse över på lite olika drinkar innan vi skulle på vår lilla avskedsmiddag på Fat Monkey. Flodmans åker till Koh Samui och Koh Panyang på måndag, Katta och Bosse åker hem till Sverige på måndag och vi åker till Koh Mook imorgon bitte, så ikväll blev ju sista kvällen. När Flodmans kommer tillbaka hit igen har vi ju redan åkt hem till Sverige. Imorgon är det exakt en vecka kvar innan vi åker hem. DET känns märkligt! Blandade känslor verkligen. En supertrevlig kväll!

Vi avslutade med att packa allt som ska med ut till Koh Mook imorgon. Där ska vi möta upp Nina, Martin och Adrian och vi ska bland annat fira Ninas 30-årsdag.

Dagens tanke: Jag vill gärna att varje skede i livet ska ge nya upplevelser och att jag bär med mig nya relationer. Här i Thailand har vi lärt känna våra goa grannar Flodmans som vi absolut kommer ha Thailandsträffar med hemma i Sverige. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar