måndag 6 februari 2012

Grymmedag på Relax

Nu hänger vi verkligen mest på våra favoritställen, inga nya upptäckter här inte. Man får ta det bästa som finns när det är så kort kvar. Idag var en sån dag då jag kände att jag skulle vilja stanna ännu längre här i Thailand, men samtidigt vill vi ju hem till alla nära och kära. Samma oroskänsla som jag hade när vi skulle åka hit, att jag måste åka "dit" en sista gång, jag måste göra "det" en sista gång, och så vidare, börjar infinna sig nu när jag ska åka härifrån. Hopplöst, jag ska verkligen försöka att inte tänka så och bara njuta av nuet.

Vi hade en lång skön frukost och egentligen skulle jag yogat, men det får bli imorgon istället. Sally kan ställa sig upp mot bordet i vardagsrummet nu. Det är sååå gulligt när det lilla huvudet tittar upp. 


Vi åkte till Relax Bay och där var Lotten och Patrick, dom åker hem på måndag till Sverige. Lotten kände sig redo att åka hem. Det mår lika bra här som hemma sa hon. Och det är ju riktigt, så är det ju såklart. Katta och Bosse åkte ut till Koh Mook i morse och är där i tre dagar.

Vi plaskade runt i poolen och vi lekte på stranden och bara mös. Jag promenerade i strandbrynet med Sally och letade efter vackra snäckor. Bara alla snäckor kommer väga över ett kilo när vi ska hem.

Idag var Arm i strandbaren, jag saknade henne sist vi var här på Relax Bay och frågade var hon hade varit. Det visade sig att hon arbetat på The Sisters, en restaurang på Klong Dao som hon har med sin syster. De har fått sparka folk för att de är så lata och bara pratar istället för att jobba :-). Typiskt thailändskt, men det är ju även det som är charmen, men det tycker man nog inte om man äger en restaurang kanske. Hon får i alla fall rycka in på onsdagar där nu.

Vi åt lucnh på Manao, Sally äter verkligen som en häst nu. Hon hoppade helt enkelt över purréstadiet. Från bröstmjölk till riktig föda... Hon äter mycket mindre på mig nu också. Hon vill äta själv, plocka kycklingbitar och ris från tallriken. Mycket kyckling och ris. 

Efter lunch somnade båda barnen i vår lilla solbåt vi hade på stranden. Jag passade på att ta en massage och idag var den bästa massagen jag fått hittills. Det var Nate, hon var grymt duktig, tog i hårt, men ändå inte så att det gjorde för ont. Jag träffade även Frida och Kribbe från Sverige som är här på semester. En gammal kompis som jobbade på Vizeum i Göteborg, det var kul att träffa dom. Gifta var de nu också, kul!

Vi stannade på stranden tills solen gick ner, Arm och Ed lekte med barnen och vi satt och njöt i solnedgången. Jag tog massor av fina kort. Tidigare under dagen tog jag även före och efterbilder på ebb och flod på fyra små fiskebåtar som låg på stranden. Vingarna på den andra båten utifrån har fullt med ljus på. Det har de för att locka till sig fisken. Tänk att den lilla båten åker de ända till horisonten med på kvällarna. Arm sa till mig att jag måste berätta när vi är där sista gången så hon får säga hejdå ordentligt, annars kommer hon efterlysa oss med världspolisen. Så gulligt, jag blev alldeles rörd och fick tårar i ögonen, det såg hon säkert också.

På hemvägen stannade vi på Lindas på Long Beach och åt middag. Mumma vad mycket goda rätter!!! Särskilt för oss som börjar sakna maten hemifrån. Jag tog en kycklingsallad med bulgur och Henrik en grillad tonfisk. Viggo fick köttbullar med potatismos och Sally fick råris, även det gick ner. 

När vi satt där så ringde Jarholts och då hade de redan kommit fram. Jättekul! Vi betalade och åkte till Southern Lanta och träffade dom. Underbart att se dom, så mysigt att sitta och prata och att se Viggo och Adrian springa runt som galningar. De var sååå lyckliga att se varandra. Självklart blev det gråt och tandagnisslan när vi skulle hem och lägga oss. Imorgon är en annan dag och då blir det Klong Dao stranden och fish spa har jag lovat Martin. 

Dagens tanke: Sista veckan har jag börjat känna mig redo att åka hem till Sverige, men idag var en sån där dag då jag gärna hade stannat längre. 








2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är med kameran Åsa - du utvecklas hela tiden. det är kanske det du ska försörja dig på i Thailand??
    Kramar från ett kallt Götet (-11 imorse....)

    //Linda A

    SvaraRadera
  2. Oj, vad kallt Linda!!! Hoppas det blir lite svalare, lite mera snö och blå himmel med sol tills vi kommer hem :-). Visst blir det några tjusiga bilder, inte bara vanliga semesterbilder utan lite annat också -) Kraaaam, snart ses vi!

    SvaraRadera