tisdag 7 februari 2012

Jarlholts är här!


Egentligen kom ju Jarlholts igår kväll, men idag var den första riktiga dagen vi hade tillsammans med dom. Killarna har lekt och lekt och lekt så de var alldeles slut först mitt på dagen och sen ikväll. Det är verkligen lycka att se dom hålla på. Och något annat otroligt roligt är att de har ett litet frö, eller faktiskt ganska stort nu som kommer titta ut i augusti. Såååå kul! En liten lekkompis till Sally får vi hoppas. Stort grattis till familjen Jarholt!

Imorse gick jag till yogan. På vägen dit mötte jag ett gammalt skröppligt par minst 75 år eller mer som gick i sakta mak i strandbrynet och höll varandra i handen. Vackert! Hoppas jag och Henrik kommer släpa oss runt jorden som gamla också och hålla varandra i handen, kanske när vi dyker :-). Senare på kvällen såg jag ytterligare ett äldre par som satt på Indianen och tog en drink. Nere på sanden stod hennes permobil, det såg inte helt enkelt ut när de skulle därifrån, men det fungerade. Yogan gick fint även idag, kanske nästsista gången, jag ska försöka få ihop ett tillfälle nästa vecka också.  
På vägen tillbaka mötte jag Jarholtarna och min lilla familj på stranden. Viggo och Adrian höll på för fullt med att hälla vatten i en vallgrav till sitt sandslott de hade gjort. De hade hängt på stranden hela förmiddagen. Jag gick hem och duschade, sen gick vi till Weed View och tog en lunch. 
Efter lunchen var det dax för Martin att prova på fishspa. Jag och barnen var också med. Martin tjöt av skratt, men efter en stund kändes det okej. Han konstaterade att han nog får ta en fotskrubb också även om fiskarna hade gjort ett bra jobb. Kiddsen fick inte så mycket fiskar, jag och Martin tog de flesta... 
Sen gick vi till poolen på Southern Lanta och badade. Då upptäckte jag att nycklarna hem var borta. Jag letade efter dem nere på stranden där vi hade varit, på restaurangen, ja överallt. Tillslut var det bara att gå hem och ringa till Lanta Hideaways och be dom komma och öppna. Detta blir dyrt tänkte jag... Men som tur var hade vi tappat ”rätt” nyckel så vi slapp byta lås på hela kåken, tur för mig. Tyvärr hängde även nyckeln till tuk-tukken där på också, men Brea skulle fixa en ny och komma med den under dagen. Tur i oturen alltså!
Alla gick hem till sig så att barnen fick ta en liten lutare så de orkar med kvällen. Perfekt! Då fick jag och Henrik lite tid till att plugga och jobba. På kvällen gick vi till Indianen och fick uppleva en fantastiskt vacker solnedgång. Pas flickvän och hans barn hade åkt hem till Tyskland nu, men skulle komma tillbaka i mars igen. Middagen tog vi på Easy bar och det var gott som vanligt, min mat var kanske lite väl stark bara. Barnen lekte i sanden och Adrian tog upp sand och hällde i håret och provade sedan att simma i sanden. Härligt!
Ett skönt slut på en härlig dag som kunde ha slutat mycket värre. Med en dyr räkning eller att vi inte hade kommit in i vårt hus... Imorgon tänkte vi åka till Klong Kong och sedan ta marknaden på kvällen.
Dagens tanke: Turen ger aldrig bort något, den lånar bara ut... Måste lära mig hålla reda på saker och ting!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar