tisdag 8 november 2011

Yoga och mindfullnes

Yoga är nog inte min grej egentligen. Men tänk om det får min kropp att må bra och tänk om jag utvecklas till en ännu bättre och helare människa. Jag måste testa. Anneli, en svensk kvinna som flyttade hit för sex årsedan har ett ställe på stranden som heter The Retreat. Hon lär ut yoga, mindfulness, meditation och sen har de massage i alla olika former. Hon reser runt i hela världen och lär ut det hon kan.


Jag gick dit imorse för en två timmarslektion. Efteråt kände jag mig mycket längre, vi töjde i armar, ben, knän, axlar, stod på handflatorna och gud vet allt. Anneli visade hur hon kan stå på sitt huvud och hänga i luften på sina armar... svårt att förklara, tänk om jag kunde lyckas med det där innan jag åker hem. Jag kände mig harmonisk och mycket nöjd med mig själv efteråt, detta måste jag göra om!



The Retreat 

2 kommentarer:

  1. Mindfulness is da shit! Kommer du ihåg hur farmor fick dig att somna? Ungefär samma sak ;)
    Just det! Nu har jag hittat hit! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, och du det tricket har jag alltid använt, som farmor lärde mig att tänka på varje kroppsdel i taget. Såå effektivt!

    SvaraRadera