torsdag 17 november 2011

Fish spa och massage



I morse hade jag stämt träffa med Mona, Kari och Ann för att testa Fish spa. Tanken är att fiskarna ska äta upp den döda huden på fötterna. Det var verkligen med skräckblandad förtjusning jag stoppade ner fötterna till fiskarna. I början kändes det jättemärkligt, precis som om någon gjorde smånyp över hela fötterna och benen, det kittlades, och såg dessutom läskigt ut med massor av fiskar runt fötterna. Ibland försökte de tränga sig upp mellan tårna. Efter en stund vande man sig och då blev det riktigt behagligt. Efteråt var fötterna alldeles rena och huden kändes lite bortdomnad. Detta kommer jag säkert göra om! 


Resten av förmiddagen tillbringades på stranden, både jag och Henrik pluggade en del. Sally fick bodysurfa ofrivilligt med en våg och fick sand i hela ansiktet och i öronen, men hon blev inte kinkig för det. Hon har lärt sig att sitta nu, men trillar i backen ibland så vi får vara beredda.


Eftermiddagen avslutades med en härlig massage för min del. Det är verkligen helt gudomligt avslappnande även om det gör ont på sina ställen. När man är klar blir man baddad med någon härlig svalkande gelé sen får man gingertea (ingefärste) och annanas.


Imorgon har jag min första inlämning på reklamdelen på min distanskurs. Analys av ett varumärke och deras reklamfilm. Så nu får det bli lite rapportskrivande innan det är läggdags. Vi är sex timmar efter Sverige.

3 kommentarer:

  1. Spännande & lite läskigt med fiskarna! Vad härligt ni har det, så kul att läsa! Kram ansi

    SvaraRadera
  2. Jag vill så gärna prova såna fiskar när vi kommer ner :)! Och ni ligger väl ändå 6 timmar före oss i Sverige? Kram /Katta

    SvaraRadera
  3. Katta, det beror på hur man ser det :-). Hos er är klockan 15.20 just nu och hos oss är den 21.20 på kvällen.

    SvaraRadera