måndag 14 november 2011

Plugga och shoppa


Idag blev det en plugg och shoppingdag. Barnen gick till skolan och dagis som vanligt. Jag förkovrade mig i min kurs PR, reklam och digital marknadsföring som jag läser nu under hösten, och Henrik i sin 5-årsplan. För min del blev det fokus varumärke, för dig som gillar marknadsföring och reklam kan jag rekommendera en bra blogg, en kille som kallar sig, The bran man, på Facebook. Han har många bra inlägg i sin blogg: http://micco.se/ Jag fastnade bl.a. för "Hur reklam fungerar" och "Ditt personliga varumärke."

Efter några timmars förkovrande hade vi stora shoppingdagen idag. Vi behövde handla mat, blöjjor, frukt, vatten, mynta, hämta tvätt och fixa upphängning till vår underbara hängmatta. 

Tuk-tuken blev fullproppad så vi knappt fick plats själva. Sally gillar verkligen att ligga i sin bilstol här i Thailand. Jag kan tänka mig att hon gillar att se allt som händer runt omkring och att det fläktar. Lite skillnad från bilstolen hemma där hon sitter och stirrar in i ett säte. Hur kul kan det vara.

Idag skulle vi även få gäster med poolbad och drink hemma hos oss. Det blev tyvärr inställt på grund av ett åskoväder som bröt ut på eftermiddagen. Det blev riktigt svalt och skönt med allt regn och Sally ÅT MAT, flera teskedar. Äntligen! Sen tog hon välling också. Jag hoppas verkligen det vänder nu, hon väger alldeles för lite eftersom hon vägrar äta annat än mammas mat. Idag var alltså ett litet utvecklingssteg för våran goa Sally. På onsdag ska vi åka och väga henne på en utomhusvåg igen. 

Vi hängde upp våran fina hängmatta, som alla testade med förtjusning. Sally var speciellt förtjust och skrattade som ett litet marsvin. Nu ligger jag här och uppdaterar min blogg som vanligt, Henrik verkar ha somnat inne hos barnen och jag har en fantastiskt bra bok som lockar. Flickan med snö i håret av Ninni Schulman, kan rekommenderas för den som gillar lite mord och relationer i en småstad. 

4 kommentarer:

  1. Skrattar Sally som ett marsvin?!! *hihi*
    Jag sätter mig genast och virkar på nåt hon kan kolla på hemma i bilen - istället för ett säte... ;)

    BRA jobbat med att plugga! Själv har jag fått en ny inriktning på mitt forskande som är "hemligt och heligt" enligt min x-tra professor! Å så KUL!

    SvaraRadera
  2. Hmmm mynta - till vad? :-) Vilken härlig studiemiljö... Ska spana in micco.se

    SvaraRadera
  3. Vilken lycklig liten tjej. Härlig bild!
    //Anja

    SvaraRadera
  4. Vad kul det är att följa er. Sally skrattar ju helt underbart.Hon gillar säkert alla meloner som ni köpt.
    Vad flitiga ni är o passar på att utveckla er själva också.
    Kram mamma Ann-Britt

    SvaraRadera