tisdag 22 november 2011

Flygekorren kissar på mig!

Det regnar fortfarande hela tiden. Nu börjar vi nästan bli rastlösa. När jag lämnade Viggo på dagis idag hörde jag att det är ett regnoväder från norra Thailand som kommit hit för att stanna resten av veckan. Ebba fick stanna hemma idag eftersom hon kände sig illamående. Jag och Henrik passade på att plugga hela långa dagen, kändes bra att få gjort en del.


Lunchen blev på ett nytt ställe Diamond Sand som visade sig vara riktigt mysigt. Servitrisen hade en liten svans som tittade ut från bröstfickan. Vi frågade vad det var och då tog hon fram en fyra månader gammal flygekorre som var så söt, så söt. Flygekorrar gör precis som små kängrus när de föds och ligger länge i mammas ficka på magen innan de är klara små varelser. Det var därför hon gick runt med flygekorren i bröstfickan. Jag frågade om jag fick hålla den och det fick jag. Den var så len och söt, men inte helt rumsren, se på filmen...


Efter att vi hämtat Viggo på dagis blev det en tur till Saladan för att köpa frukt och örhängen. Viggo fick en krokodil också. När vi skulle ut och äta på kvällen kände sig Ebba fortfarande inte riktigt bra så hon valde att vara hemma så köpte vi med pannkakor till henne. Vi gick tillbaka till Diamond Sand så fick även Viggo klappa flygekorren när den åt bebisgröt. Plutten!






2 kommentarer:

  1. Hahah vad roligt! Ni verkar ju ha det hur härligt som helst!!!! Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är den underbar! Ja skrattar varje gång jag ser den.

    SvaraRadera