onsdag 9 november 2011

Tropiskt oväder

Det är sol nästan hela tiden och 28-30 grader. Mitt på dan kommer ibland en riktig urladdning med tropiskt regn och det är riktigt härligt, men man får vara beredd på skydda sig snabbt för det är som om himlen öppnade sig. Sent på kvällen och natten regnar det nästan alltid, lägligt och bra. Häromdagen var det ett riktigt oväder med blixt och dunder. 

Jag satt och pluggade på datorn i vardagsrummet och de andra hade gått och lagt sig och på himlen utanför blinkade det hela tiden av blixtar och det dundrade över bergen. Jag märkte aldrig att det kom närmre och närmare. Rätt vad det var så stod det en fet ljusstråle rakt ner i backen precis utanför fönstret och det ruskade till i palmerna och staketet med en enorm smäll. Jag spratt till och gjorde sönder ett glas och blev helt chockad. Obehagligt!!! Henrik kom ut och undrade vad som hände och där stod jag helt vit i ansiktet med tårar i ögonen. Jag har aldrig varit med om något läskigare, trodde nästan jag skulle stryka med. Jag är inte alls rädd för åskan annars... flera grannar kikade ut och undrade vad som hände. Den natten vaknade barnen och hela familjen sov i samma säng, eller vi försökte, det dundrade runt omkring oss länge, länge.


Här tar vi skydd från ett enormt skyfall under ett litet plåtskjul





2 kommentarer:

  1. Fy vad läskigt! Tur att det gick bra iaf. Ta hand om er.
    //Anja

    SvaraRadera
  2. Men HUWA!! Gå med gummistövlar på - hela tiden! ;)

    SvaraRadera