tisdag 29 november 2011

Leif o Gunilla och en tanke

Igår kväll kom Leif (Henriks pappa) och Gunilla hit. De är vårt allra första besök. Supermysigt att få visa runt dom var vi bor, vår favoritstrand, uteställen och allt vi gör här på dagarna. De har precis varit i Dubai och ska åka till Tanzania efter de hälsat på oss här i en vecka. 

Tyvärr var Viggo sjuk i hög feber i förrgår och hade lite sviter igår, men det märktes knappt. Jag startade dagen med ett riktigt bra vattengympapass där jag blev riktigt trött i kroppen, härligt!


Sen hämtade vi Leif o Gunilla och åkte till Relax Bay och det var jättestora vågor, de största vi upplevt hittills. De var så stora att jag nästan trillade med Sally när en våg kom, så jag fick vända och hålla mig på stranden med henne idag. På eftermiddagen åkte vi hem och tog det lugnt. 

Leif och Gunilla kom hit på en drink innan vi skulle gå ut och äta. Vi tände första adventsljuset i vår fina adventsljusstake eftersom det aldrig blev av i söndags. Vi hamnade på Royal Lantas restaurang och det blev en riktigt trevlig kväll. God mat, trevligt sällskap och gulliga servitriser som tog hand om både Viggo och Sally. 



Innan vi gick hem var det några som skulle skicka upp thailändska lyktor i luften. De sägs föra lycka med sig när de flyger upp i himlen. En lyckad kväll har fått sitt slut och alla barnen sover sött. Och det gör snart jag med. Godnatt alla goa människor därute. Och kom ihåg att ta vara på varandra och ge varandra uppskattning!

Kom precis att tänka på för en segelsemester för många årsedan. Vi var ett gäng tjejer som var ute och seglade tillsammans. Varje dag dokumenterades med filmkamera, där jag var berättaren. Och varje dag avslutade jag med dagens tanke... Kanske skulle börja med det här också :-). 




3 kommentarer:

  1. Åsa, dom filmerna glömmer vi aldrig. Dom förgyllde våra kvällar med många härliga skratt :)

    SvaraRadera
  2. Instämmer o ser fram emot att fortsätta läsa här :)

    Kram Majsan

    SvaraRadera
  3. Vad roligt tjejer att ni minns dessa filminslag på vår resa. Minns det själv som riktigt kul att spela in dem, det var ofta sent på kvällen också mitt bland alla partyprissar :-).

    SvaraRadera