tisdag 15 november 2011

Tjejmiddag och sandslott

Ikväll har jag varit på tjejmiddag med 16 mammor från Svenska skolan. Jag hann ju såklart inte prata med alla, men jag hamnade väldigt bra vid bordet med riktigt trevliga tjejer. Vi började på Indianen med en drink sen gick vi vidare till Easy Bar där de dukat upp för oss allihopa. Det var kul att höra allas berättelser om hur de löser sin period här på Koh Lanta med jobb hemma, ledighet, boende osv. Flera familjer åker hit år efter år. Vissa planerar långt i förväg, sparar och planerar, andra bestämmer sig bara veckor innan de åker, säljer allt de har, säger upp sig och åker på vinst och förlust, men de flesta är antingen föräldralediga eller har jobb hemma som de kan sköta på distans eller tar tjänstledigt för att plugga på distans ett tag och tar möjligheten att ta familjen på detta äventyret. En familj köpte en Resort och restaurang här, utan att ha sett den, sålde allt hemma och flyttade hit för att bo här på obestämd tid. 

Ikväll slogs jag av hur otroligt modiga människor är. Kastar sig ut och vågar låta sin dröm styra och hoppas på att allt runt omkring löser sig, och det gör det ju oftast. Fantastiskt!!! Det är just då det händer något, det är då du utvecklas som person. Avundsvärt, jag ska också börja bli mer sådan som person. I vilket fall slutade kvällen med att jag bestämde med några tjejer att vi ska träffas på torsdag och låta fiskar äta upp min döda hud på fötterna sk. fish spa, det hade jag inte tänkt göra innan, men det kan ju vara kul att testa.

Annars har den här dagen varit i sportens tecken, jag sprang på stranden i morse och Henrik var ute och cyklade eftersom han skadat sin hälsena. Sen har jag legat i hängmattan och läst ut min underbara bok, som jag berättade om igår. Och börjat på en ny, Kriget är slut av Morgan Alling, en helt annan typ av bok som dessutom är verklighetsbaserad och handlar om Morgans uppväxt med en alkoholiserad mamma och hur han flyttade från fosterhem till fosterhem. 

Jag hämtade Viggo på dagis så gick vi till stranden och byggde ett jättestort sandslott och vi satt och småpratade med en annan familj som har barn på Viggos dagis. När resten av familjen gick och åt middag gick jag på min tjejmiddag.

Sandslott på Klong Dao Beach

Familjen äter middag utan mamma

2 kommentarer:

  1. Det såg mysigt ut Henrik när du åt middag med alla tre. Lät ju spännande. Får se hur mycket fiskarna tar av fötterna, LÅTER SPÄNNANDE!
    Mamma Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga människor - man kanske skulle våga lite mer :-) Testade fisk SPA - det kittlas enormt!!!! Kram

    SvaraRadera